Jak powinien wyglądać dobry szyld reklamowy?

8 lutego, 2024 Posted by admin In Uncategorized

To, co przyciąga klientów to nasza wizytówka, a do niej zalicza się między innymi szyld reklamowy. Wieszamy go przed wejściem do biura, punktów usługowych czy w sieci lokali. Dobry projekt szyldu reklamowego powinien zatem pasować do naszej marki i uwzględniać także to, czym się zajmujemy. Co to właściwie znaczy?

Mnogość barw i kształtów, które nas otaczają sprawia, że w ich gąszczu często możemy przeoczyć istotne informacje. Warto zatem zadbać o wyróżniki, dzięki którym nasze usługi dotrą do klientów. Jednym z nich jest szyld reklamowy, ale uwaga – musi być dobrze zaprojektowany!

Co powinno znaleźć się na szyldzie reklamowym?

Aby szyld reklamowy spełniał swoją rolę musi być czytelny. To znaczy, że powinien posiadać istotne z punktu widzenia klienta informacje. To przede wszystkim logo – nasz znak rozpoznawczy, który umieszczamy na wszystkich materiałach promocyjnych. Jest on drogowskazem dla naszych klientów, którzy wyłapią go nawet na pełnej innych reklam ulicy.

Warto do szyldu dodać także nazwę firmy – dzięki temu jeszcze mocniej zaakcentujemy swoją obecność także pomiędzy innymi markami.

Podświetlenie – daj się zobaczyć o każdej porze

Bardzo ważnym elementem szyldów reklamowych jest oświetlenie. Owszem, mocne kolory i dobrze dobrane grafiki sprawią, że będziemy widoczni, ale w ciągu dnia. Drobne oświetlenie sprawi, że nasze usługi będą widoczne także w nocy – to dodatkowa reklama, dzięki której zapadniemy w pamięci naszym odbiorcom.

Czy warto dodawać informacje produktowe na szyld?

Wiele osób decyduje się na dodanie do szyldu reklamowego także informacji produktowej. W żadnym wypadku nie jest to błąd, pod warunkiem że chcemy wyeksponować konkretny produkt. Taki zabieg bardzo często stosuje się w przypadku produktów spożywczych – szyld może wtedy nawet przyjąć kształt konkretnego produktu.

Ogólna zasada projektowania szyldów reklamowych brzmi jednak – im mniej, tym lepiej. Duża ilość informacji, z jakimi mierzą się konsumenci na każdym kroku sprawia, że umykają im istotne wiadomości. Jeśli zatem chcesz przyciągnąć swojego klienta, dużo lepszym rozwiązaniem będzie zaintrygowanie go.

Szyld reklamowy to świetny element materiałów marketingowych, które warto wykorzystywać w kampaniach. Powinny one być czytelne, nierzadko zawierać jedynie logo czy nazwę firmy – podobnie, jak w przypadku klasycznych szyldów sklepowych. Warto jednak je odrobinę urozmaicić, szczególnie jeśli zależy nam na promocji poszczególnych produktów.

Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem, który pokaże Ci jak skutecznie reklamować swoją firme lokalnie.